PR

Cílová skupina

Educom » Cílová skupina

Cílovou skupinu tvoří VŠ studenti tří fakult TUL, pracovníci řešitelského týmu i zájemci o studium na VŠ.

A/ Studenti VŠ základního a oborového studia
Projekt osloví zejména studenty FS, v menší míře i studenty EF a FM.

Předpokládaná velikost zapojené cílové skupiny:

1/ cca 300 studentů FS napříč zaměřeními, projekt se obzvlášť orientuje na mezioborové studium v oboru Výrobní systémy. V bakalářském studiu se jedná zejména o kurzy (předměty): Úvod do strojírenství, Logistika, Techologie III - obrábění, CAD/CAM, Projektování výroby, Průmyslové inženýrství. V magisterském studiu se jedná hlavně o kurzy: Programování NC strojů, Výrobní systémy, Projektování výrobních systémů, Projekt, Rapid Prototyping, Pošítačová simulace.

2/ cca 100 studentů EF oboru Podniková ekonomika v kurzu Nauka o podniku, Ekonomika a řízení.

3/ cca 100 studentů FM oboru Informatika a logistika v kurzu Simulace diskrétních systémů a Řízení jakosti a spolehlivosti.

Velikost cílové skupiny byla odvozena ze studijní agendy pro akademický rok 09/10.

Potřeby cílové skupiny studenti VŠ vyplývají z požadavků na absolventy popsaných níže ve "Zdůvodnění potřebnosti projektu" (dokázat pracovat v týmu, orientovat se v širších souvislostech, řešit problémy v kontextu podnikových vazeb a technicko-organizačních omezení). Právě v tom by jim měl předkládaný projekt pomoci a zvýšit jejich šance na uplatnění na trhu práce.

B/ Akademičtí pracovníci VŠ

Změny na trhu práce, rychlost inovací i vysoké požadavky na absolventy zvyšují nároky na kvalitu výuky a pedagogickou práci. Vyžaduje se neustálý odborný růst, schopnost vést k týmové práci i manažerské dovednosti. V rámci projektu jsou proto plánovány činnosti pro podporu tvorby týmů, zvyšování manažerských a odborných kompetencí pracovníků řešitelského týmu. Získané znalosti a dovednosti se následně promítnou do zkvalitnění výstupů projektu. Touto formou bude podpořeno cca 18 osob.

C/ Zájemci o studium na VŠ

Jedná se o studenty středních škol, kteří se zúčastní prezentace Výukového podniku např. v rámci dne otevřených dveří. Předpokládá se účast cca 50 studentů.

Zdůvodnění potřebnosti projektu

1/ Řada podniků zavádí nové technologie a štíhlé principy řízení. Štíhlé struktury však vyžadují i změnu myšlení. Bez tzv. procesního myšlení nemusí implementace řady dobrých řešení přinést žádané efekty.
2/ Řešitelé projektu úzce spolupracují s podniky, kde se setkávají s požadavky na absolventy. Ti kromě jazykových a odborných znalostí:
- musí umět pracovat v týmu
- se musí orientovat v komplexních vazbách podnikového procesu
- musí myslet v souvislostech a umět řešit problémy v kontextu.
To vyplývá mimo jiné i z průzkumu SP ČR (stare.kvs.tul.cz/educom/download/strategie_sp_08_11.pdf), z diskuzí na "Veletrhu pracovních příležitostí" pořádaného TUL či z konference "Inovace studijního programu Strojní inženýrství v souladu s potřebami českého průmyslu" (http://tuni.tul.cz/clanek/3412/).

3/ EduCom simuluje reálný podnik i s jeho procesy. Oproti tradiční výuce po jednotlivých předmětech, která probíhá často izolovaně, se jedná o systematické využití možností zapojených kateder do komplexního vzdělávacího systému.
4/ Studenti zde budou "pracovat" jako ve skutečném výrobním podniku. Získají nejen odborné znalosti, ale i dovednosti z řízení projektu a vedení týmů.
5/ Projekt přesahuje rámec jednoho studijního programu - studenti získají detailnější přehled o dění v podniku v návaznosti na svoji specializaci. Mohou si tak uvědomit důsledky svých rozhodnutí na další dění v podniku. Naučí se řešit problémy v kontextu.
6/ Partneři patří k lídrům ve svém oboru, významným zaměstnavatelům a potenciálním odběratelům absolventů - projekt obohatí o specifické požadavky a Know-How.
7/ Projekt vychází z aktivit řešitelů projektu, kteří se snaží ideu Výukového podniku zavádět do výuky. Bez podpory by se projekt v tomto rozsahu zaváděl velice obtížně a pomalu. Předkládaný projekt naši snahu značně urychlí a zkvalitní.
8/ Inovativnost projektu lze spatřovat v komplexnosti řešení (má silný interdisciplinární charakter), vzdělávání v souvislostech a propojení teoretické s praktickou výukou.