PR

Řízení jakosti a spolehlivosti

Educom » Inovace » Řízení jakosti a spolehlivosti

 

Přednášky

1.Úvod do technické normalizace pro systémy managementu kvality a spolehlivosti. Základní aktuální terminologie systémů řízení kvality. Význam systému managementu kvality pro organizaci. Náklady a nákladové modely v kvalitě.

2.Základní a rozšiřující nástroje řízení kvality v podnikové praxi.

3.Produkt v organizaci, plánování kvality, analýza a zlepšování procesu systému managementu organizace. Hodnocení kvality. Faktor času. Lidský činitel.

4.Auditování. Základy integrace systémů managementu. Počítačová podpora.

5.Systém managementu spolehlivosti I - základní pojmy a definice spolehlivosti, zajišťování spolehlivosti v jednotlivých etapách životního cyklu. Systém managementu spolehlivosti II - struktura řízení spolehlivosti, program spolehlivosti, prvky a úkoly programu spolehlivosti. Systém managementu spolehlivosti III - normy užívané ve spolehlivosti a jejich využití při realizaci programu spolehlivosti.

6.Základy spolehlivosti I - náhodná proměnná, rozdělení náhodné proměnné, proces obnovy.

7.Základy spolehlivosti II - ukazatele bezporuchovosti, pohotovosti a udržovatelnosti.

8.Základy spolehlivosti III - údržba a její vliv na spolehlivost.

9.Základy spolehlivosti IV - základní typy struktur systémů a jejich spolehlivost.

10.Základy spolehlivosti V - přehled metod analýzy spolehlivosti a jejich základní charakteristiky.

11.Základy spolehlivosti VI - FMEA (analýza způsobů a důsledků poruch) a FMECA (analýza způsobů, důsledků a kritičnosti poruch).

12.základy spolehlivosti VII - FTA (analýza stromu poruchových stavů) a ETA (analýza stromu událostí).

13.základy spolehlivosti VIII - Markovova analýza.

14.Základy spolehlivosti IX -  SW prostředky užívané k analýze spolehlivosti.

 

Cvičení

1.Ukázka a příklad použití technické normy. Trénink koncentrace pro kvalitu. Dokumentace systému managementu, návrh směrnice procesu. Vyčíslení nákladů na kvalitu.

2.Aplikace základních a rozšiřujících nástrojů řízení kvality.

3.Analýza a popis procesu. Plánování, zlepšování a hodnocení kvality. Úloha vnímání produktu. Úloha času a člověka.

4.Audit, zlepšování, integrace systémů managementu. Počítačová podpora.

5.Vztah jakosti a spolehlivosti, ukazatele spolehlivosti typických produktů, etapy životního cyklu produktu a procesy ovlivňující spolehlivost v dané etapě. Systémové normy pro řízení spolehlivosti, sestavení programu spolehlivosti, identifikace prvků a úkolů programu spolehlivosti. Normy užívané ve spolehlivosti pro zkoušky spolehlivosti, pro odhady ukazatelů a analýzu dat, pro zlepšování ukazatelů a pro udržovatelnost.

6.Náhodná proměnná (typ, základní rozdělení, popis rozdělení), intenzita poruch v různých obdobích života výrobku, obnovované a neobnovované výrobky.

7.Postup odvození a výpočtu ukazatelů bezporuchovosti, pohotovosti a udržovatelnosti.

8.Typy a strategie údržby, vliv údržby na spolehlivost.

9.Spolehlivost sériového, paralelního a výběrového zapojení.

10.Predikce spolehlivosti elektronických komponent, předpověď bezporuchovosti výpočtem z dílů.

11.Provedení FMEA a FMECA na zadaném příkladě.

12.Provedení FTA a ETA na zadaném příkladě.

13.Provedení Markovovy analýzy na zadaném příkladě.

14.Analýza spolehlivosti pomocí SW nástroje.

  

Učební pomůcky

Hranol vnímání.

Váleček a kontrolní plán.

Neshodný produkt s popisem.